لوگوی ماد
0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

چند نکته جهت افزایش فروش در شرایط رکود و بحران

دسته بندی ها : آخرین مقالات, بازاریابی, مقالات 13 مرداد 1397 ehsan shaabani 1612 بازدید

چند-نکته-جهت-افزایش-فروش-در-شرایط-رکود-و-بحران

نویسنده : دکتر علی جمشیدی

بحران و رکود اقتصادی ، همیشه در تمامی ادوار و در تمامی نقاط جهان به شکل های مختلف وجود داشته اند. بعضی اوقات یک فناوری جدید منجر به بحران بزرگی در یک صنعت می شود. بعضی اوقات نیز عوامل سیاسی، اجتماعی و … می توانند منجر به بحران در یک جامعه شوند. بحران ها و رکود ها یک پیام مشخص دارند: آنهایی که بهره وری ندارند بازار را ترک کنند! آنهایی که قدرت تغییر و تطبیق سریع و نوآوری ندارند، بازار را ترک نمایند!
در اینجا به ذکر چند نکته کاربردی جهت افزایش فروش در شرایط بحران و رکود اشاره می کنیم.

  • انضباط مالی! در شرایط رکود، هزینه های غیر ضروری مربوط به نیروی انسانی، تبلیغات غیر موثر، اجاره مکان و … را نمی توانید از مشتری دریافت نمایید. پس تا آنجا که می توانید نسبت به کاهش هزینه های غیر موثر اقدام نمایید.
  • تخفیف راه حل مناسبی نیست. به جای تخفیف دادن و امتیاز دادن به مشتری به جذب مشتری و بهبود فرایند فروش بیاندیشید. بازی تخفیف یک بازی فرسایشی است که روند ورشکستگی شمارا تندتر خواهد نمود.
  • تسلیم نشوید. شرایط رکود و بحران فرصتی هست تا آنهایی که با شانس و سرمایه های بادآورده در بازار هستند، بازار را ترک نمایند. هرچه استقامت بیشتری داشته باشید، هم یادگیری و تجربیات شما افزایش خواهد یافت و هم امکان استفاده از فرصت های جدید برای شما افزایش خواهند یافت.
  • تبلیغات را فراموش نکنید. مایکل شوماخر معتقد بود زمانی که رقبای من در حال ترمز گرفتن بودند من باید گاز می دادم. تبلیغات در شرایط رکود می تواند برند شما را زنده نگه دارد و فرصت های جدید را به سمت شما سرازیر کند. گاهی اوقات برخلاف مسیر رودخانه باید شنا کنید تا زنده بمانید.
  • فرایند فروش را مدیریت کنید. فروش یک فرایند است. از زمانیکه مشتری با شما آشنا می شود تا زمانیکه پرداخت را انجام می دهد معولا چندین روز و یا چندین ماه طول می کشد. هرچه روی این فرایند تمرکز کنید، پیگیری ها را منظم تر و حرفه ای تر انجام دهید و پیشنهاد های ویژه به مشتری ارائه دهید، فروش شما بیشتر خواهد شد. بنابراین لازم است در شرایط بحران و رکود به جزئیات امور فروش رسیدگی بیشتری کنید، کارکنان فروش را بیشتر هدایت و ارزیابی کند و وقت بیشتری را به فعالیتهای فروش اختصاص دهید.

جهت شرکت در کارگاه آموزشی افزایش فروش در شرایط بحران با اصول کاربردی (CRM) در تاریخ 18 مرداد (شیراز) با شماره 09170003188 تماس بگیرید.

ehsan shaabani

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    لینک کوتاه :
    لوگوی ماد

    تمامی حقوق این سایت برای موسسه آموزش عالی آزاد ماد است و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.