لوگوی ماد
0

سبد خرید شما خالی است.

0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه

دوازده نکته مهم در مورد پیگری های تلفنی در فروش

دسته بندی ها : آخرین مقالات, بازاریابی, مقالات 19 ژوئن 2019 رضا تحیری 222 بازدید

دوازده نکته مهم در مورد پیگری های تلفنی در فروش:

نویسنده: علی جمشیدی

 

  1. بدون اطلاعات مکالمات قبلی، و یا اطلاعات اولیه در مورد مشتری، تماس نگیرید.
  2. مکالمه تلفنی را ( بعد از معرفی خودتان) با یک سوال شروع کنید. مثلا:

زمان مناسبی هست باهاتون تماس گرفتم؟

  1. پیگیری ها باید مکمل همدیگر باشد. مثلا اگر در مکالمه قبلی ، مشتری درخواست زمان بیشتری برای بررسی و استعلام قیمت کرده بود، بی شک، آغاز مکالمه باید این جمله باشد:

فرصت کردید بررسی کنید؟ در مورد استعلام ها به نتیجه ای رسیدید؟

  1. زمان پیگیری ها باید با همکاری مشتری تعیین شود. مثلا اگر مشتری گفت که الان سرم شلوغ است و یا این هفته درگیر یک پروژه هستم، بهتر است زمان پیگیری بعدی را همین الان با مشتری تنظیم کنید. مثلا بپرسید هفته آینده چه روزی با شما تماس بگیرم؟ صبح ها راحت تر هستید یا عصر ها؟ چه ساعتی؟
  2. به خاطر بسپارید هیج قراردادی پشت تلفن امضا نمی شود، مگر در موارد خاص و یا و در مورد مشتریانی که قبلا سابقه خرید داشته اند. پس بهتر است، در مکالمات تلفنی روی جزئیات زیاد بحث نکنیم و هر زمان که از تمایل مشتری به خرید مطمئن شدیم، قرار یک جلسه حضوری را تنظیم کنیم.
  3. پیگیری هر مشتری، بهتر است توسط فقط یکی از کارکنان فروش انجام شود. مگر اینکه سازمان یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) حرفه ای دارد و همه کارکنان به همه اطلاعات مشتری ها دسترسی دارند.
  4. پیگیری های تلفنی مهم را بهتر است ایستاده انجام دهید. هم تمرکز بیشتری خواهید داشت و هم حس بهتری به مشتری منتقل خواهید کرد.
  5. خلاصه گویی و نتیجه گیری دو اصل مهم در پیگیری های تلفنی محسوب می شود. مشتری نباید احساس کند که وقت او را می گیرید و از طرفی از هر پیگیری تلفنی باید نتیجه ای مشخص حاصل شود.
  6. زمانی که برای تماس تلفنی انتخاب می کنید خیلی مهم است. ساعات اول صبح و یا ساعات نزدیک به استراحت، ناهار و یا ساعات خارج از وقت اداری ( بعد از ساعت 4 عصر) زمان مناسبی برای پیگیری نیست، مگر اینکه از قبل هماهنگ شده باشد.
  7. اگر حداکثر یک ساعت بعد از درخواست اولیه توسط مشتری ( زمانیکه از طریق پیامک یا رسانه های اجتماعی، تلویزیون و یا … فراخوان زده اید) ، با مشتری تماس بگیرید، احتمال فروش 80% می باشد. اگر بعد از 24 ساعت تماس بگیرید احتمال فروش به 30% کاهش پیدا خواهد کرد و در صورتیکه بعد از یک هفته تماس بگیرید، احتال فروش نزدیک به صفر درصد خواهد بود.
  8. معمولا بعد از پنجمین بار پیگیری، احتمال فروش به 80% خواهد رسید. پس دقت کنید بعد از پیگیری اول و دوم و یا سوم دلسرد نشوید.
  9. اطلاعات هر بار پیگیری را حتما ثبت و ضبط کنید. ایراد اصلی در پیگیری ها، فراموشی مکالمات قبلی، پیگیری های تکراری و یا فراموش کردن پیگیری های بعدی می باشد. فروش تلفنی به را به مزاحمت تلفنی تبدیل نکنید.
  10. بهتر است از جملات و اصطلاحات منفی مثل از شرکت ….. مزاحمتون میشم و یا ببخشید که وقتتون را گرفتم و … استفاده نکنید. در انتهای مکالمه تلفنی از مشتری قدردانی کنید که وقتی را به شما اختصاص داده است.

 

جهت ثبت نام در کارگاه آموزشی مدیریت ارتباط با مشتری در تاریخ 30 خرداد ، شیراز از ساعت 16 الی 20 با شماره 09170003188 تماس حاصل فرمایید.

رضا تحیری

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    لینک کوتاه :
    لوگوی ماد

    تمامی حقوق این سایت برای موسسه آموزش عالی آزاد ماد است و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.