مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
با افزایش نقش مشتري در بازاریابی، عبارت مدیریت ارتباط با مشتری یا به اختصار CRM از اوایل دهه نود میلادي وارد حوزه مدیریت و بازاریابی شده است.
تعاریف بسیار متفاوتی در مورد CRM وجود دارد. عموما مدیریت ارتباط با مشتري را نرم افزاری می دانند که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات مشتري کمک می کند . به همین دلیل، معمولا شرکت ها به جاي استقرار اصول مدیریت ارتباط با مشتري در تلاش برای خرید یک نرم افزار CRM هستند.
این درحالی است که CRM در وهله اول، نگرشی است با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان که ممکن است از تکنولوژي هاي روز در آن استفاده بشود یا نشود. در ادامه، با اصول CRM آشنا می شوید و یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را معرفی می کنیم.
برخی از اصول CRM
- اولین اصل در مدیریت ارتباط با مشتري، مستند سازي و نگهداري اطلاعات مشتریان است. شمارة تماس، شغل، شرایط درخواستی، محل سکونت و… اطلاعاتی است که در پیگیري هاي بعدي و یا در زمان هاي مشخص به شدت می تواند کارساز باشد.
- اصل دوم، پیگیري است. پیگیري هاي ضعیف، پیگیری هاي موازی و تکراری باید جای خود را به پیگیری های اصولی و منظم بدهد.
- اصل سوم، به اشتراك گذاري اطلاعات مشتریان در سازمان است. فرآیند پیگیري و یا ارتباط با مشتري نباید محدود به یکی از کارکنان فروش باشد. همه کارکنان باید در جریان کلیه فرایندها و اطلاعات فروش قرار بگیرند.
- اصل چهارم، به روز رسانی است. تماس با مشتریان سابق باید به صورت مستمر انجام شود و اطلاعات و شرایط آن ها در سازمان به روز رسانی گردد. در غیر این صورت، سازمان با انبوهی از اطلاعات تاریخ مصرف گذشته مواجه خواهد شد.
معرفی نرم افزار Maad CRM
ماد سی آر آم یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که با تمرکز بر سفر مشتری، می تواند نرخ تبدیل شما را بهبود ببخشد. این نرم افزار به شما کمک می کند که اطلاعات مورد نیاز مشتریان بالقوه یا بالفعل را ذخیره کنید، برای هر مشتری پرونده اختصاصی ایجاد کنید، انواع یادداشت ها و یادآوری ها و فایل ها را روی پرونده آنها بارگذاری کنید، بازخوردهای مشتریان را ثبت کنید، سفر هر مشتری را در بازه های زمانی و بر حسب رویدادها، و همکار مرتبط مشاهده کنید، مشتریان را بر اساس هر نوع ویژگی که ثبت کرده اید، فیلتر کنید و کارکنان فروش را بر اساس فعالیت های موثر در فرایند فروش ارزیابی کنید.
Maadcrm برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
به طور کلی ماد سی آر ام برای این نوع کسب و کارها مناسب نیست:
رستوران ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، کافه ها، مراکز پستی، دفاتر خدمات دولتی، مدارس.
ماد سی آر ام برای این نوع کسب و کارها بسیار مناسب و موثر خواهد بود:
شرکت های پیمانکاری، شرکت های فروش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، شرکت های خدمات فنی و مهندسی، شرکت های فعال در حوزه دکوراسیون داخلی، شرکت های خدمات IT، شرکت های پخش B2B، شرکت های فعال در حوزه تعمیرات و نگهداری، شرکت های تبلیغاتی، فریلنسرها، موسسات آموزشی که دوره های تخصصی برگزار می کنند، موسسات ارائه خدمات زیبایی، کلیه شرکت های تولیدی که دپارتمان فروش و بازاریابی دارند، شرکت های فعال در حوزه ساختمان از قبیل هوشمند سازی، در و پنجره، شیرآلات و …، کلیه شرکت های صنعتی و دانش بنیان که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند و ….
تفاوت نرم افزار CRM با سایر نرم افزارهای مشابه
مهمترین تفاوت های نرم افزار ماد سی آر ام با سایر نرم افزارهای مشابه عبارت است از :
قابلیت سفارشی سازی
نرم افزار ماد سی آر ام را می توانید بر اساس نوع مشتریانی که دارید و یا اهدافی که در فروش دارید، سفارشی سازی کنید. به عنوان مثال ممکن است برای یک شرکتی که در زمینه دوربین های مداربسته فعالیت می کند، تجاری یا مسکونی بودن مشتری اهمیت داشته باشد و در یک موسسه ای که خدمات زیبایی ارائه می دهد، سن مشتری دارای اهمیت باشد. هر کدام از این ویژگیها و یا ویژگیهای جدید را در زمان خرید نرم افزار، در بخش تنظیمات می توانید تعریف کنید و همکاران شما در بخش فروش، اطلاعات مربوط به هر مشتری را بر اساس ویژگیهای تعریف شده ثبت خواهند کرد. انواع بازخوردها و فعالیت ها نیز به همین ترتیب می تواند برای هر کسب و کاری سفارشی سازی شود.
سادگی و سادگی و سادگی
چالش اصلی اغلب نرم افزارهای سی آر ام در بازار، پیچیده بودن و غیرکاربردی بودن برخی ماژول ها و نهایتا عدم تمایل کاربران جهت استفاده از این نرم افزارهاست. ما معتقدیم که سادگی بسیار دشوارتر از پیچیدگی است و به همین منظور برای ساده سازی و کاربردی کردن نرم افزار، استراتژیهای قدرتمندی اتخاذ کرده ایم. تمامی تلاش ما این بوده و این خواهد بود که صرفا یک نرم افزار ارتباط با مشتری باشیم و نه چیز دیگری!
سفر مشتری
در ماد سی آر ام، تمامی رویدادها به شرح همکار مربوطه و زمان به صورت یک سفر ترسیم می شود. مشاهده سفر مشتری به شما کمک می کند، ایده های مناسبی جهت پیگیری و یا مدیریت مشتری اتخاذ کنید. در سفر مشتری، می توانید فرایندها، یادداشت ها، پیگیری ها، اطلاعات و فایل های مربوط به هر مشتری را به دقت بررسی کنید.
نحوه خرید نرم افزار Maad CRM
این نرم افزار را می توانید با مراجعه به سایت maadcrm.ir خریداری نمایید. این نرم افزار در پلن های زمانی مختلف و تعداد کاربران متفاوت قابل خرید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار، می توانید مقاله ماد سی آر ام در یک نگاه را مطالعه نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید