جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > بدون دسته بندی > استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی

25 دی 1402
ارسال شده توسط admin
بدون دسته بندی
استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی ، خلق کسب و کار جدید با خصوصیات منحصر به فرد برای ایجاد فضای بازار جدید و ایجاد تقاضای جدید است. این در مورد خلق و تسخیر فضای بازار بدون رقابت است و بر نوآوری و خلاقیت تاکید زیادی دارد.

این دیدگاه مبتنی بر این است که مرزهای بازار و ساختار صنعت امری مشخص نیست و می توان با استفاده از راهکارهای نوآورانه بقا و رشد کسب و کار خود را تضمین کرد.

منظور از استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

اقیانوس‌های آبی نشان‌دهنده همه صنایعی است که امروزه وجود ندارند – فضای ناشناخته بازار، که توسط رقابت آلوده نشده است. در اقیانوس‌های آبی، تقاضا به جای مبارزه بر سر آن ایجاد می‌شود. فرصت کافی برای رشد وجود دارد که هم سودآور و هم سریع است.

در اقیانوس‌های آبی رقابت بی‌اهمیت است، زیرا قوانین بازی در انتظار تعیین شدن هستند. اقیانوس آبی تشبیهی است برای توصیف پتانسیل گسترده تر و عمیق تری که در فضای بازار ناشناخته یافت می شود. این استراتژی بر تفکر نوآورانه تاکید دارد.

 در این مقاله، به بررسی اصول و مفاهیم اساسی استراتژی اقیانوس آبی پرداخته و نحوه استفاده از این راهبرد نوین جهت دستیابی به رقابت‌های غیرمستقیم و ایجاد فضاهای بازاری جدید را بررسی خواهیم کرد.

استراتژی اقیانوس قرمز؛ نقطه مقابل استراتژی اقیانوس آبی

اقیانوس های سرخ همه صنایعی هستند که امروزه وجود دارند؛ به عبارت دیگر، منظور از این استراتژی فضای بازار شناخته شده می باشد. در اقیانوس‌های سرخ، مرزهای صنعت تعریف و پذیرفته شده است و قوانین رقابتی بازی مشخص است.

در اینجا، شرکت ها سعی می کنند از رقبای خود بهتر عمل کنند تا سهم بیشتری از تقاضای موجود را به خود اختصاص دهند. با شلوغ شدن فضای بازار، سود و رشد کاهش می یابد. محصولات تبدیل به کالا می شوند که منجر به رقابت شدید یا “خونین” می شود. از این رو اصطلاح اقیانوس‌های سرخ را برای این فضا به کار می برند.

استفاده از اصول استراتژی اقیانوس آبی برای ایجاد فرصت‌های جدید در بازارهای کسب و کار

استراتژی اقیانوس آبی به عنوان یک ابزار استراتژیک نوین، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با ایجاد فضاهای بازاری جدید و بدون رقبا، فرصت‌های جدیدی را در بازارهای کسب و کار شکل دهند. یکی از جوانب حیاتی این استراتژی، تمرکز بر شناسایی نقاط ضعف و نیازهای بازارهاست.

 با ترکیب نوآوری، ارتقاء محصولات و خدمات به گونه‌ای که از دیگران متمایز شوند، شرکت‌ها می‌توانند بازارهای جدید را تعیین کرده و به سرعت درآمدزایی را افزایش دهند. این استراتژی با ایجاد ارزش اضافه و انتقال از رقابت به نوآوری، شرکت‌ها را قادر می‌سازد که به دور از تقلید از دیگران، به عنوان پیشوایان بازار از راه بروند و در کنار ایجاد فرصت‌های جدید، پایداری و توسعه را تجربه کنند.

استفاده از اصول استراتژی اقیانوس آبی در ایجاد فرصت‌های جدید مستلزم شناخت دقیق از نیازها و ترجیحات مشتریان است. با توجه به این تحلیل، شرکت‌ها می‌توانند به طراحی و ارائه محصولات یا خدماتی پرداخته وارد شوند که بازار را به سوی خود جلب کنند. این امر نه تنها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که از رقابت فزاینده در بازارهای موجود خارج شوند بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری، بازارهای جدید را ایجاد و تعیین کنند.

نکات مثبت اقیانوس آبی

فواید استراتژی اقیانوس آبی بسیار گسترده بوده و می‌تواند به شرکت‌ها در تحقق اهداف مختلف ارتقا و پیشرفت کمک کند. در زیر به برخی از این فواید اشاره می‌شود:

فعالیت در بازار جدید و متفاوت از سایر رقبا

 کسب و کار کوچک شما باید با شرکت های بزرگ و دیگر بازیگران اصلی در حوزه کاری شما رقابت کند. اما اگر استراتژی اقیانوس آبی را اتخاذ کنید، محصول شما کاملاً شبیه هیچ چیز دیگری نخواهد بود و در عین حال نیازهای مشتری را با قیمت های مقرون به صرفه برآورده می کند. در نهایت هیچ رقابتی از سوی نام‌های بزرگ قدرتمند در حوزه کاری خود ندارید.

ایجاد تقاضای جدید

 رفتن به مسیر اقیانوس آبی به معنای ایجاد نوآوری محصول یا خدمات با هزینه و سود است و ارزش جدیدی برای مشتریان خود ایجاد می کند. همانطور که مشتریان بیشتری آنچه را که شما می فروشید می خرند، تبلیغات دهان به دهان می تواند تقاضا را افزایش دهد.

خلق ارزش با توجه به مشتری هدف

ارزش آفرینی یکی از مهمترین نکات مثبت استراتژی اقیانوس آبی است. شما همیشه نوآوری های خود را با قیمت هایی که مشتری هدف شما می تواند بپذیرد معرفی می کنید. این روش باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

تضمین آینده و استقرار کسب و کار

استفاده از استراتژی اقیانوس آبی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که استقرار بلندمدت خود را در بازارها تضمین کنند. ایجاد یک اقیانوس آبی به معنای دستیابی به یک موقعیت منحصر به فرد و دفاع از آن در برابر تقلید رقبا می باشد.

معایب استراتژی اقیانوس آبی

برخی از نکات منفی استراتژی اقیانوس آبی عبارتند از:

ممکن است بیش از حد جاه طلبانه و به دور از واقعیت باشد

 منطق پشت استراتژی اقیانوس آبی نشان می دهد که هر کسب و کاری می تواند محصول یا خدماتی مقرون به صرفه و بدون رقابت ارائه دهد. در واقعیت، همیشه خلاقیت نوآور بودن آسان نیست. حتی اگر ایده خوبی دارید، محدودیت‌های دنیای واقعی می‌توانند مانع تحقق آن شوند.

ممکن است خیلی خطرناک باشد

شاید شما راهی برای ساختن یک محصول کاملا منحصر به فرد بدون تعیین قیمت نامعقول پیدا کرده باشید. شاید به این دلیل به این دوراهی رسیده اید که افراد در حوزه کسب و کار کوچک شما از کسب و کار شما خرید می کنند. اما اگر این افراد تنها کسانی باشند که به پیشنهادات شما علاقه مند هستند چه؟ اگر اینطور باشد، رویکرد اقیانوس آبی می‌تواند شما را محدود کند.

ممکن است ناپایدار باشد.

نوآوری ها به مرور زمان قدیمی می شوند یا دیگران از نوآوری شما تقلید می کنند؛ به همین دلیل یک اقیانوس آبی به راحتی می تواند با گذشت زمان به یک اقیانوس قرمز تبدیل شود. حتی اگر استراتژی اقیانوس آبی در حال حاضر برای کسب و کار شما ایده آل باشد، ممکن است در طولانی مدت امکان پذیر نباشد.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، استراتژی اقیانوس آبی به عنوان یک راهبرد نوآورانه و اثرگذار برای شرکت‌ها ظهور کرده است که می‌تواند به شکل قابل‌توجهی بر رقابت‌ها و جهت‌دهی کسب و کارها تأثیر بگذارد. این استراتژی امکان خلق بازارهای جدید، تفکیک از رقبا، افزایش ارزش افزوده برای مشتریان، بهبود بهره‌وری و استقرار بلندمدت در بازارها را برای شرکت‌ها ایجاد می‌نماید.

این استراتژی با تمرکز بر نوآوری، تحول از رقابت به همکاری با رقبا، و ایجاد فرصت‌های جدید، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا در مسیری که تاکنون کمتر پیش گرفته‌اند، پیشرو باشند. این استراتژی، با ارتقاء تفکر استراتژیک و تغییر نگرش به نحوی که از زمینه‌های رقابتی معمولی فرار کرده و به سوی فرصت‌های آینده حرکت کند، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا در مسیر رشد، پایداری و موفقیت پیش بروند.

قبلی روانشناسی مثبت گرا
بعدی چطور به خودتان انگیزه دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=16662
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک