اهمیت استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
در دنیای امروز، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل یکی از چالشهای اصلی کسب و کارهاست. برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل، باید اطلاعات مشتری ثبت شده و به صورت اصولی پیگیری شود. به همین منظور، استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اهمیت زیادی دارد.
در حال حاضر روش های سنتی مانند ثبت اطلاعات مشتریان به صورت دستی و روی کاغذ منسوخ شده است و مشکلاتی مانند فراموشی اطلاعات، گم یا مخدوش شدن محل یادداشت اطلاعات و .. را به دنبال دارد و جایگزین کردن نرم افزار CRM با روش های سنتی پیشنهاد می شود. در ادامه با نحوه عملکرد، تاثیر و امکانات این نرم افزار آشنا می شوید.
امکانات و عملکرد نرم افزار CRM
CRM مخفف عبارت Customer Relationship Managment و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، به کسب و کارها کمک میکنند تا اطلاعات مشتریان را ثبت و مدیریت کنند، پیگیریها را یادآوری کنند و روابط مستحکمتری با مشتریان خود برقرار نمایند.
ثبت اطلاعات مشتریان
یکی از اصلیترین وظایف نرمافزارهای CRM، ثبت دقیق و جامع اطلاعات مشتریان است. این اطلاعات شامل نام، شماره تماس، ایمیل، آدرس، تاریخ تولد، سوابق خرید و حتی ترجیحات مشتریان میباشد. با داشتن این اطلاعات، کسب و کارها میتوانند به صورت بهتری نیازهای مشتریان خود را شناسایی و برآورده کنند.
پیگیری و یادآوریها
یکی دیگر از قابلیتهای مهم نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری امکان تنظیم یادآوریها برای پیگیریهای مختلف است. این یادآوریها میتوانند شامل تماسهای پیگیری، ارسال ایمیلهای تبلیغاتی یا حتی ارسال پیامهای تبریک تولد به مشتریان باشند. این پیگیریها به کسب و کارها کمک میکنند تا ارتباط مداوم و مؤثری با مشتریان خود داشته باشند و از فراموش شدن آنها جلوگیری کنند.
تحلیل دادهها
نرمافزارهای CRM قابلیت تحلیل و بررسی دادههای مشتریان را نیز دارند. با استفاده از این تحلیلها، کسب و کارها میتوانند الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کنند و استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود بخشند. این تحلیلها میتوانند به تشخیص مشتریان وفادار، شناسایی نیازهای جدید مشتریان و حتی پیشبینی رفتارهای آینده آنها کمک کنند.
بهبود ارتباطات داخلی
استفاده از نرمافزارهای CRM فقط به بهبود ارتباط با مشتریان محدود نمیشود. این نرمافزارها میتوانند به بهبود ارتباطات داخلی بین تیمهای مختلف یک کسب و کار نیز کمک کنند. با استفاده از CRM، تیم فروش میتواند اطلاعات لازم را با تیم بازاریابی یا خدمات مشتریان به اشتراک بگذارد و هماهنگی بهتری بین این تیمها ایجاد شود.
افزایش بهرهوری و کارایی
نرمافزارهای CRM با اتوماسیون فرآیندهای مختلف کسب و کار، باعث افزایش بهرهوری و کارایی میشوند. این اتوماسیونها شامل فرآیندهای پیگیری، ارسال ایمیلهای خودکار، ایجاد گزارشهای دورهای و حتی مدیریت وظایف تیمها میباشد. با کاهش نیاز به انجام دستی این وظایف، کارکنان میتوانند زمان بیشتری را به وظایف مهمتر و استراتژیکتر اختصاص دهند.
معرفی نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM
ماد سی آر آم یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که با تمرکز بر سفر مشتری، می تواند با بهبود نرخ با افزایش فروش شما کمک کند. در مجله فروش، مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، سفر مشتری و نرخ تبدیل را به طور مفصل شرح داده ایم. ماد سی آر ام، برای هر کسب و کاری که می خواهد مشتریان بالقوه را بصورت اصولی پیگیری کند، عملکرد کارکنان فروش را ارزیابی کند و سهم بازار خود را ارتقا دهد، انتخاب مناسبی خواهد بود.
امکانات نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM
انواع ماژول هایی که در ماد سی آر ام تعریف شده اند و برای کلیه کاربران در دسترس هستند، عبارتند از:
بخش تنظیمات
در این بخش شما می توانید متناسب با کسب و کار خودتان، فیلدها و فرایندهای فروش را به صورت کاملا اختصاصی تنطیم کنید.
- تعریف تیم های کاری
- تعریف کالا و خدمات
- تعریف همکاران و سطح دسترسی هر کدام
- تعریف انواع فیلدهای اختصاصی جهت ثبت اطلاعات مشتری
- تعریف گروه های مختلف جهت ثبت اطلاعات اشخاص در دفترچه تلفن
- تعریف شیوه های پیگیری
- تعریف دلایل انصراف مشتری
- تنطیم نحوه ثبت فروش ( با محاسبات مالی یا بدون محاسبات مالی)
- تعریف پیام های سیستمی
مدیریت سفر مشتری
- ثبت یادداشت در پرونده مشتری
- ثبت انواع پیگیری های انجام شده در پرونده مشتری
- مشاهده وضعیت مشتری (مشتری بالقوه، در حال پیگیری، بالفعل، راضی، ناراضی، وفادار)
- آپلود انواع فایل و مستندات در پرونده مشتری
- تبدیل وضعیت مشتری به مشتری راضی یا ناراضی
- تبدیل خودکار وضعیت مشتری به مشتری وفادار
- تعریف معرف برای هر مشتری
- مشاهده سوابق خرید در پرونده مشتری
- ثبت انصراف از خرید
- ثبت انواع پیگیری های آتی با قابلیت ارجاع به همکار در پرونده مشتری
بخش گزارش ها
- گزارش فعالیت های همکاران
- گزارش فعالیت های تیم ها
- گزارش فروش
- گزارش مشتریان معرف
- گزارش مشتریان بدهکار
- گزارش انواع مشتریان بر اساس فیلدهای اختصاصی
تقویم کاری
- مشاهده برنامه های کاری روز های آتی
تقویم تاریخ تولد مشتریان
- مشاهده لیست تاریخ تولد مشتریان به ترتیب زمانی
تفاوت نرم افزار ماد CRM با سایر نرم افزارهای مشابه
چالش اصلی اغلب نرم افزارهای سی آر ام در بازار، پیچیده بودن و غیرکاربردی بودن برخی ماژول ها و نهایتا عدم تمایل کاربران جهت استفاده از این نرم افزارهاست. ما معتقدیم که سادگی بسیار دشوارتر از پیچیدگی است و به همین منظور برای ساده سازی و کاربردی کردن نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM، استراتژیهای قدرتمندی اتخاذ کرده ایم. تمامی تلاش ما این بوده و این خواهد بود که صرفا یک نرم افزار ارتباط با مشتری باقی بمانیم.
نرم افزار ماد CRM برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
ماد سی آر ام، به طور کلی مناسب کسب و کارهایی است که برای جذب هر مشتری جدید زمان و انرژی نسبتا زیادی صرف می کنند. اگر در کسب و کار شما هم، برای جست و جو و پیگیری مشتریان جدید، اقداماتی تعریف شده که باید به طور منظم انجام شود، و جذب یک مشتری جدید برای شما اهمیت بالایی دارد و مدت زمان شناسایی مشتری تا جذب او نسبتا زمان بر است، استفاده از ماد سی آر ام بدون تردید برای شما مفید و اثربخش خواهد بود.
به طور کلی ماد سی آر ام برای این نوع کسب و کارها مناسب نیست:
رستوران ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، کافه ها، مراکز پستی، دفاتر خدمات دولتی، مدارس، فروشگاه های اینترنتی
با توجه به رویکردها و کارکردهایی که ما در ماد سی آر ام در نظر گرفته ایم، این نرم افزار برای این نوع کسب و کارها بسیار مناسب و موثر خواهد بود:
شرکت های پیمانکاری، شرکت های فروش تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، شرکت های خدمات فنی و مهندسی، شرکت های فعال در حوزه دکوراسیون داخلی، شرکت های خدمات IT، شرکت های پخش B2B، شرکت های فعال در حوزه تعمیرات و نگهداری، شرکت های تبلیغاتی، فریلنسرها، موسسات آموزشی که دوره های تخصصی برگزار می کنند، موسسات ارائه خدمات زیبایی، کلیه شرکت های تولیدی که دپارتمان فروش و بازاریابی دارند، شرکت های فعال در حوزه ساختمان از قبیل هوشمند سازی، در و پنجره، شیرآلات وکلیه شرکت های صنعتی و دانش بنیان که به دنبال جذب مشتریان جدید هستد.
اگر هنوز هم شک دارید که نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، پیشنهاد می کنیم که پرسشنامه ذیل را تکمیل کنید. سپس می توانید بر اساس پاسخ های شما و امتیاز خود از پرسشنامه، مشاهده کنید که این نرم افزار برای شما مناسب است یا خیر.
ورود به صفحه پرسشنامه ماد سی آر ام
نحوه خرید و استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM
برای خرید و اطلاعات بیشتر در مورد این نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماد CRM، می توانید به سایت maadcrm.ir مراجعه کنید و پکیج مورد نظر خود را از میان پکیج های مختلف ما خریداری نمایید. پس از خرید و ورود به نرم افزار، می توانید فایل راهنمای موجود در نرم افزار را مطالعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید