جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > مدیریت بازاریابی > اشتباهات رایج بازاریابی در عصر بازاریابی نوین

اشتباهات رایج بازاریابی در عصر بازاریابی نوین

7 خرداد 1403
ارسال شده توسط admin
مدیریت بازاریابی
اشتباهات رایج بازاریابی در عصر بازاریابی نوین

زمان آن رسیده است که بازاریابی را به شیوه ای متفاوت انجام دهید تا همه چیز را بهتر کنید. تا عامل تغییری باشید که دوست دارید در جهان ببینید.  

برای بازاریابی نقشه راه مشخصی وجود ندارد؛ اما می توانید از تکنیک های نوین استفاده کرده و از شیوه های قدیمی و منسوخ که دیگر در بازاریابی جایی ندارند، دوری کنید تا بتوانید به نتیجه برسید.

بازاریابی مبارزه، جنگ یا حتی مسابقه نیست.

بازاریابی فعالیت سخاوتمندانه کمک به دیگری است تا مشکلی را حل کند. بازاریابی این نیست که محصول یا خدماتتان را در بوق و کرنا کنید یا به زور چیزی را به کسی بقبولانید. بلکه فرصتی برای خدمت کردن است.

تبلیغات به تنهایی کافی نیست

سالیان دور، برای اینکه پروژه ای تجاری تغییری در مقیاس بزرگ بیافریند، کارآمدترین و ساده ترین روش استفاده از تبلیغات بود. تبلیغات کارساز بود؛ هزینه آن به صرفه بود و می توانستید هزینه را جبران کنید. اما چیزی که قابل توجه است، این است که تبلیغات در عصر امروز تنها کاری نیست که باید انجام دهید.

بازاریاب واقعی کسی است که دنیا را از چشم دیگران بتواند ببیند و تنش درست کند. ایده هایی داشته باشد که فراگیر شود. یعنی انجام کار سخت درک نیاز بازار و باز کردن جای پای تان در زمینه ای که کار می کنید.

بازاریاب بی شرم ما را شرمگین می کنند

یک فروشنده سمج برای دریافت بیشترین سود در کمترین زمان می تواند دست به کارهای بی شرمانه بزند و این کارها را انجام دهد: هرزنامه بفرستد، دوز و کلک سوار کند یا به زور افراد را متقاعد کند. آیا در حرفه دیگری کسی با افتخار این کارها را انجام می دهد؟

این رو ها برای جلب توجه به بهای پنهان کردن حقیقت، بسیاری از بازاریاب های اخلاق مدار و پرتلاش را از ارائه بهترین کارشان باز می دارد و آنها را پشیمان می کند.

کارآمدترین نوع بازاریابی درباره درک جهان بینی و خواسته های مشتریانمان است تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. تمرکز این نوع بازاریابی این است که برای افرادی که به ما اعتماد دارند فراتر از انتظار عمل کنیم . این نوع بازاریابی به دنبال افرادی است که برای محصول یا خدمات ما سر و دست بشکنند، نه اینکه گول چرب زبانی ما را خورده باشند.

ماجرای قفل و کلید

منطقی نیست که در ابتدا کلیدی را بسازید، سپس به دنبال قفلی بگردید که بازش کنید. به عبارتی، ابتدا باید مشتریان هدف را شناسایی کنید، سپس به دنبال ساخت محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان هدف خود باشید. این موضوع آسان تر از این است که ابتدا محصول را بسازید، سپس برای محصولات خود مشتری پیدا کنید.

لزومی ندارد که بازاریابی خودخواهانه باشد

در حقیقت، هرگز چیزی به عنوان بازاریابی نداریم.

بازاریابی فعالیت سخاوتمندانه کمک کردن به دیگران است تا به فرد دلخواهشان تبدیل شوند. بازاریابی یعنی خلق داستان های صادقانه؛ داستانهایی که به دل می نشینند و گسترش می یابند.

بازاریاب ها، راه حل و فرصت هایی را به افراد ارائه می دهند تا مشکلات خود را حل کنند. در مقابل، نوعی دیگر از بازاریابی وجود دارد که با هیاهو به راه انداختن، کلاهبرداری و زیر فشار گذاشتن افراد انجام می شود و بر خودخواهی استوار است. این روش در درازمدت نتیجه بخش نیست.

مقایسه رویکردهای سنتی و نوین در بازاریابی

بازاریابی در عصر حاضر دستخوش تحولاتی شده است که در مقایسه با رویکرد سنتی آن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نظر مشتری

در بازاریابی سنتی نظرات گروه مشتریان مهم است ، اما در بازاریابی مدرن نظر هر یک از مشتریان اهمیت دارد.

تصویر مشتري

بازاریابی سنتی تصویري روشن از مشتري ندارد، اما بازاریابی مدرن به دلیل نیاز به شناخت مشتري و امکانی که فن آوري اطلاعات و ارتباطات در اختیارش قرار می دهد ، تصویر روشنی از مشتري، نیازها و خواسته هایش در بانک هاي اطلاعاتی سازمان داشته و از آن بهره می گیرد.

محصول

براي سازمان هاي پیشین ارائۀ محصول استاندارد مزیت و سود به همراه داشت ، اما براي سازمان هاي امروزي تولید انبوه سفارشی سود به همراه دارد . در بازاریابی سنتی محصولاتی استاندارد براي مشتریان طراحی و ارائه می شود، درحالی که در بازاریابی مدرن ، تولید اگرچه به صورت انبوه صورت می گیرد، اما سفارش هر مشتري در آن لحاظ شده است.

تبلیغات

در بازاریابی مدرن با توجه به امکانات و رسانه هاي خصوصی مانند اینترنت، ایمیل و تلفن همراه و دیگر فضاهاي اختصاصی مجازي، براي هر فرد و پشتیبانی بانک هاي اطلاعاتی قوي در این زمینه که فن آوري اطّلاعات آن را امکان پذیر ساخته است.

ما شاهد تبلیغات اختصاصی براي یکایک مشتریان هستیم. در بازاریابی کلاسیک تبلیغات براي همه انجام می شود، حال آن که بسیاري از هزینه هاي تبلیغات مربوط به کسانی می شود که نه در بازار هدف قرار داشتند و نه آن را می دیدند.

ارتباطات

در نگاه مدرن، سازمان ها دیگر اجازه ندارند بدون اخذ مجوز از مشتریان، با آن ها ارتباط برقرار کنند. در حالی که در نگرش بازاریابی سنتی بدون توجه به این حق مسلم، سازمان ها به خود اجازه می دهند تا بر روي تلفن همراه مشتریان بدون اجازه و آگاهی آن ها پیام ارسال کنند. از سوي دیگر در این نگرش تنها به ارتباط یک سویه توجه می شود، درحالی که در بازاریابی مدرن تمام تلاش ها زبراي برقراري ارتباطات دوسویه سامان می یابد.

سهم بازار

در بازاریابی سنتی هدف، داشتن سهمی از بازار است. درحالی که در بازاریابی مدرن به دلیل اشباع شدن بازارها و رقابت سخت میان رقبا، سازمان ها به دنبال افزایش سهم خود از سبد مشتریان فعلی هستند.

نگرش به بازاریابی

درگذشته بازاریابی اصولا فعالیتی هزینه زا تلقی می شد، حال این که در شرایط فعلی و بدون انجام درست فعالیت هاي بازاریابی و استراتژي هاي اثربخش، امکان بقا و رشد وجود ندارد.

نتیجه گیری

اکنون وقت آن است که شیوه های تکراری و منسوخ، مزاحمت ها و فروش زورکی را تمام کنید. دیگر ارسال هرزنامه ها و تظاهر به خوش آمدگویی را متوقف کنید. اکنون زمان آن رسیده است که در مسیری طولانی و ماندگار استمرار به خرج دهید؛ مسیری که بیشترین سود را در دنیای بازاریابی مدرن برای شما به دنبال داشته باشد.

اگر یاد بگیرید که مشتریان چگونه رویاپردازی می کنند، تصمیم می گیرند و دست به کار می شوند؛ سپس بتوانید کمکشان کنید که به نسخه بهتری از خودشان تبدیل شوند، می توان گفت شما یک بازاریاب واقعی و حرفه ای هستید.

برچسب ها: بازاریابی نوینمدیریت بازاریابی
قبلی انواع استراتژی ها در عمل
بعدی رفتار سازمانی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=18395
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک