جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > مدیریت بازاریابی > مراحل تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل

مراحل تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل

29 خرداد 1403
ارسال شده توسط admin
مدیریت بازاریابی
تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل

هر رابطه سه مرحله دارد: «کنجکاوی»، «آگاهی‌بخشی» و «تعهد». درک این سه مفهوم خیلی اهمیت دارد؛ زیرا باعث کارآمدی و اثربخشی قیف فروش کسب و کار ما می‌شود. هدف ما این است که مشتری بالقوه از این سه مرحله رد کنیم و آن‌ها را به مشتری بالفعل و در نهایت، مشتری وفادار تبدیل نماییم.

در ادامه به توضیح هر کدام از این سه مرحله خواهیم پرداخت.

سه مرحله ارتباط اصولی با مشتری برای ترغیب وی به خرید

سفری که هر مشتری بالقوه طی می کند، سه مرحله دارد:

مرحله اول: کنجکاوی

در مرحله نخست رابطه، مشتری در مورد برند، محصولات و خدمات ما کنجکاو است و می‌خواهد بداند که آیا محصولات ما می‌تواند نیاز او را برطرف کند و زندگیش را بهبود ببخشد یا خیر. در این مرحله، مشتری با دو گزینه روبرو می‌شود: یا اینکه به ما و پیشنهادمان توجه می‌کند یا اینکه ما را نادیده می‌گیرد و سراغ شرکت دیگری می‌رود.

در این مرحله، اغلب کسب و کارها به اشتباه داستان خودشان را برای مشتری تعریف می کنند؛ انگار که فکر می کنند مشتری علاقه خاصی به شنیدن داستان آن ها دارد. واقعیت این است که مشتری هیچ علاقه ای به گوش دادن داستان شما ندارد. آن ها می خواهند به داستانی گوش دهند که دردی از آنها دوا می کند و در نهایت برنده شوند.

بنابراین باید عنوان وب‌سایت شما، موضوع ایمیل‌تان یا عنوان مقاله‌ای که نوشته‌اید، به گونه‌ای باشد که نشان دهد شما با چه روشی، مشکل و مسئله مشتریان خود را حل و فصل می‌کنید.

اما نکته ای که حائز اهمیت است، این است که بدانید کنجکاوی به تنهایی کافی نیست و ممکن است انگیزه جدی برای خرید را ایجاد نکند. برای جدی تر شدن انگیزه، باید به مشتری اطلاعات بیشتری بدهید؛ در واقع باید مشتری وارد مرحله دوم رابطه شود.

مرحله دوم: آگاهی‌بخشی یا روشن‌گری

مرحله کنجکاوی باعث می‌‌شود که مخاطبان به برند ما توجه کنند و مرحله آگاهی‌بخشی کمک می‌کند که بین مخاطب و برند ما رابطه برقرار شود. در این مرحله باید مخاطب را شیرفهم کنید که چگونه، مشکل او را حل می‌کنید و موجب برتری او نسبت به رقبا یا دوستانش می‌شوید.

در مرحله آگاهی‌بخشی باید از یک پیام فروش طولانی، محتوای تولیدکننده لید یا سرنخ، پخش زنده (رویداد لایو)، کمپین ایمیلی و محتوای ویدیویی کمک بگیرید. لازم است همه این کارها به گونه‌ای باشد که به درک کامل مشتریان بالقوه از برند، محصولات، خدمات و شیوه کار شما ختم شود.

هرگز فراموش نکنید که ما قرار نیست داستان خودمان را به مشتریان بگوییم یا حتی از محصولات خود صحبت کنیم. ما همیشه باید تلاش کنیم تا مشتریان را به سفری دعوت کنیم تا در آن با استفاده از محصولاتمان، زندگی شان بهتر شود.

بازاریابی شما باید در مسیر آگاهی بخشی به مشتری باشد. روش های زیادی برای آگاهی بخشی به مشتریان وجود دارد مثل متن تبلیغاتی بلند با یک آدرس جمع کن در انتهای آن، رویداد زنده، سلسله ایمیل یا حتی یک ویدئو.

وقتی به کمپین های بازاریابی خود فکر می کنید، ببینید آیا توانسته اید کنجکاوی مشتریان را تحریک کنید و سپس آگاهشان کنید که چطور قرار است مشکلشان را حل، به بقای آن ها کمک و کیفیت زندگی شان را بهتر کنید؟

اما باید بدانید که این دو مرحله برای قانع شدن مشتری برای خرید کافی نیست. الان که یک رابطه قابل اعتماد با مشتریان خود ساخته ایم، وقت آن رسیده که از آن ها بخواهیم برای ما کاری انجام دهند.

مرحله سوم: تعهد

در این مرحله از مشتری خواسته می شود که تصمیمی مخاطره آمیز بگیرد. دو دلیل مهمی که موجب می شود مشتری از شما خرید نکند موارد زیر هستند:

  1. هرگز از مشتری نمی خواهید که دست به جیب شود.
  2. زودتر از موعد مقرر از مشتری می خواهید که دست به جیب شود.

از آنجایی که قبول تعهد، همراه با ریسک است . پذیرش بر خلاف مکانیسم ادامه حیاتی انسان به همین حاطر اگر در رابطه ای زودتر از موعد مقرر از طرف مقابل چیزی بخواهیم چیزی عایدمان نخواهد شد.

دو مرحله قبل، یعنی کنجکاوی و آگاهی بخشی موجب می شود که ریسک خرید در نظر مشتری تا جایی پایین بیاید که حاضر می شود پولی را که به زحمت در آورده دودستی برای خرید از ما خرج کند.

از روابط هول هولکی بپرهیزید

هرگز نباید سفر مشتری در قیف فروش به گونه ای باشد که به زور و کلک او را مجبور به خرید کنیم، زیرا بعدا پشیمان می شود. همین نکته است که کسب و کار را برای دهه ها و نه چند ماه، در بازار نگه می دارد.

رمز کار در بازاریابی و فروش این است که باید مشتری را به سفری دعوت کنید که در آن رابطه با سرعت مناسب و با شکل طبیعی شکل بگیرد.

سرعت مناسب برای سفر مشتری

سرعت مناسب برای پیش بردن رابطه چقدر است؟ نویسنده کتاب بازاریابی سرراست، دانلد میلر عقیده دارد که برای اکثر محصولات و برای اینکه مشتری به خرید ترغیب شود، نیاز است هشت بار توجهش به نقاط تماس برند ما جلب شود.

منظور از نقاط تماس مواردی چون وبسایت، ایمیل، تبلیغ و یا منابع کمکی دیگر بازاریابی است. برای جلب توجه مشتری، لازم است که نقاط تماس بسیار زیادی را در مسیر توجهش قرار دهید؛ زیرا مشتری اغلب آن ها را نادیده می گیرد.

می توانید تمام این سفر مشتری شامل ارتباط گرفتن، جلب اعتماد آن ها و در نهایت، خرید مشتری را به کمک ایمیل یا نرم افزارهای مخصوص ارتباط با مشتری طی کنید. یکی از بهترین نرم افزارهای ارتباط با مشتری، نرم افزار ماد سی آر ام است؛ برای خرید پکیج ها و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ماد سی آر ام مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

بسیاری از مدیران کسب و کار و متخصصان فروش با این سوال روبرو هستند که چرا مشتری از ما خرید نمی‌کند؟ اولین دلیل این مسئله آن است که بسیاری از برندها و کسب و کارها مشتری را از دو مرحله اول رد نمی‌کنند و خیلی سریع دنبال نهایی کردن فروش هستند. دلیل دوم این است که بیزینس‌ها اصلاً از مشتریان خود نمی‌خواهند که سفارش خود را نهایی کنند و محصول را بخرند.

بنابراین باید در یک چارچوب یک رابطه سالم و کاملاً طبیعی، مشتری را نسبت به برند خودمان متعهد کنیم. انسان‌ها تا زمانی که در مورد یک مسئله کنجکاو نشوند، دنبال آگاه شدن از آن نمی‌روند. از طرفی تا زمانی که نفهمند شما چگونه به بقا یا برتری آن‌ها کمک می‌کنید، هرگز به برند و بیزینس شما متعهد نخواهند شد. بنایراین باید مشتریان را از این سه مرحله بگذرانید تا خیلی طبیعی، به برند شما متعهد شوند.

منبع: کتاب بازاریابی سرراست

قبلی آموزش طراحی سایت برای چه افرادی مناسب است؟
بعدی یک وب سایت حرفه ای و اصولی باید چگونه باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=18619
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک