جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > مدیریت کسب و کار > مدیریت استراتژیک > تفاوت مدیریت راهبرانه با مدیریت رییس مآبانه از نظر ویلیام گلاسر

تفاوت مدیریت راهبرانه با مدیریت رییس مآبانه از نظر ویلیام گلاسر

31 مرداد 1403
ارسال شده توسط admin
مدیریت استراتژیک، مدیریت کسب و کار
تفاوت مدیریت راهبرانه با مدیریت رییس مآبانه

ژاپنی ها تحت رهبري دمینگ به سوي سیستمی حرکت کرده اند که مدیریت راهبرانه نام دارد و پیوسته به کیفیت بهتر می انجامد.

مدیریت رییس مآبانه سیستمی سنتی هست که همیشه به افزایش تولید محصول تأکید دارد. این سیستم تا زمانی که همه از آن استفاده می کردند و کیفیت کالاهاي یک مؤسسه نسبت به دیگري تفاوت چشم گیري نداشت، تقریبا موثر بود.

زمانی که کار در سطح انتظار نیست به جاي مطرح کردن ناتوانی خود در مدیریت کارکنان جهت کار کیفی با هزینه معقول، به بهانه هاي زیر می پردازند:

به شکایت از رقبا، کارکنان آموزش ندیده، هزینۀ بالاي سرمایه ، قوانین دولت ، هزینه هاي قانونی زیاد ، اتحادیه هاي کارگري و..

مدیران راهبر

مدیران راهبر ابتدا خود می آموزند که کیفیت چیست و آن را به تمام کسانی که در سازمانشان کار کنند آموزش می دهند. سپس هر یک از کارکنان که پیشنهادي را براي بهبود آن داشته باشند ، به دقت گوش می دهند. مدیران راهبر همه کارکنان خود را در سازمان به گونه اي مدیریت می کنند که برایشان کاملا روشن باشد که تلاش براي انجام کار کیفی به نفع خودشان است.

تئوري انتخاب

تئوري انتخاب تمرین جدیدي از این مقوله است که ما انسان ها چگونه رفتار می کنیم؟ کارکنانی که با استفاده از تئوري انتخاب اداره می شوند، همیشه کاري با کیفیت بهتر تولید می کنند. براي دستیابی به کیفیت برتر مدیران راهبر با استفاده از تئوري انتخاب روند را در پیش می گیرند. روندهایی که تقریباً هیچ گاه مدیران از آن استفاده نکرده اند. افرادي که عموماً در شرکت هاي تولیدي و تجاري هستند، معتقدند که ترس محرّك مهمی است. تئوري انتخاب به روشنی توضیح می دهد چرا کارکنانی که نمی ترسند و از چیزي واهمه ندارند، کار را با کیفیت بالا انجام می دهند. هرچه به نیازهاي آن ها توجه بیشتري شود ، با میل و اشتیاق بیشتري براي بالا بردن کیفیت کارشان تلاش می کنند.

مدیریت راهبران همان اصلاحات اساسی مورد نیازمان است.

در کشور ما هیچ رشتۀ مدیریتی به اندازه مدیریت رئیس مآبانه محکم و جا افتاده نیست. مدیران، رئیس کارکنان هستند و به آنان می گویند کارشان را چگونه انجام دهند. آنان قدرت و اختیار دارند به کارکنان خود براي انجام کار درست یک پاداش دهند و آنان را براي انجام ندادن چیزي که از آن خواسته شده تنبیه کنند.

اصلی این است که کارکنان به رئیس ها اعتماد ندارند. اگر قرار باشد کارکنان تلاش هاي لازم براي رسیدن به کار با کیفیت بالا را افزایش دهند، مدیران باید رئیس مآبی را کنار بگذارند و تمام سعی آن ها بر این باشد که رابطه اي مبتنی بر اعتماد کارکنان برقرار کنند. در اینجا اعتماد به این معناست که کارکنان بر اثر تجربۀ عملی، بهترین منافع آنان را در نظر می گیرند.

براي ایجاد چنین اعتمادي مدیر باید یاد بگیرد صمیمی و حمایتگر باشد. همچنین از حقوق ویژة سنتی رئیس براي انتقاد کردن و فشار آوردن به کارکنان چشم پوشی کند. کاملاً روشن است که مدیران حمایتی را که در اینجا توصیه می شود، به طور طبیعی به دست می آورند.

چهار ویژگی مدیریت رئیس مآبانه

رئیس بدون این که با کارکنان مشورت کند، نوع کارها را براي آنان مشخص می سازد. رئیس ها کوتاه نمی آیند و کارکنان هستند که باید به همان صورت که رئیس مشخص می کند، خودشان را با کارهاي محوله تطبیق دهند.

رئیس معمولاً به جاي توضیح دادن و نحوه انجام کار کارکنان، فقط دستور می دهد و به نظر آنان در مورد شیوة بهتر انجام دادن کار توجه نمی کند.

رئیس به بازرسی و ارزیابی چگونگی کارکارکنان می پردازد و چون کارکنان در این ارزیابی دخالت ندارند، فقط به اندازه اي کار می کنند که قابل قبول باشد و حتی در مورد ارائه کار کیفی بهتر فکر نمی کنند.

 زمانی که کارکنان مقاومت می کنند، رئیس به زور متوسل می شود تا به خواسته هاي خود برسد. در این صورت محیط کاري کارکنان و مدیران به میدانی براي مخالفت در خواهد آمد. به طور کلی بدترین ویژگی مدیریت رئیس مآبی این است که کارکنان و مدیران به نیروهاي متخاصم در می آیند.

همۀ این ها به این معنا نیست که مدیریت رئیس مآبی کاملاً غیر مؤثر است. این مدیریت در زمانی که کارکنان از کار خود رضایت ندارند، به غیر مؤثّرترین حالت در می آید و هنگامی که کارکنان و رئیس، برنامۀ دستور کار مشابهی دارند و تنبیه و پاداش بیش از حد است، به مؤثّرترین وضعیت ممکن در می آید.

مدیران راهبر سریع و روراست هستند. آنان به صورت کتبی به کارکنان خود توضیح می دهند که سودآوري معقول چیست و براي این که در سودآوري سهیم باشد، چه انتظاري از آنان می رود و تا زمانی که شرکت سودآوري معقولانه دارد، به هر یک از کارکنان حقوق کافی پرداخت می شود.

چهار ویژگی مدیریت راهبرانه

آن ها به سخنان کارکنان خود گوش می دهند و آنان را تشویق می کنند تا نظرات و پیشنهادهاي خود را درباره چگونگی بهبود کیفیت و پایین آوردن هزینه ها ارائه دهند.

مدیران راهبر به گونه اي رفتار می کنند تا کارکنان به این احساس برسند که بر کار خود کنترل دارند. مدیر راهبر به کارکنان خود می آموزد که کارشان را خودشان بازرسی و ارزیابی کنند ؛ چرا که مدیر به این نقطه رسیده است که کارکنان تقریباً بیش از هر کس دیگري دربارة کار با کیفیت بالا و چگونگی تولید با هزینه پایین اطّلاعات دارند.

خوب به کارکنان توضیح می دهند که وظیفۀ اصلی مدیریت تسهیل امور و راهگشایی است و نه ریاست بر کارکنان و صدور دستور. چنین مدیران در نهایت سعی خود را می کنند که براي کارکنان بهترین امکانات و شرایط کار را فراهم سازند و محیطی دوستانه و بدور از فشارهاي خصومت بار ایجاد کنند.

برچسب ها: تفاوت مدیریت راهبرانه با مدیریت رییس مآبانهمدیریت راهبرانهمدیریت رییس مآبانهویلیام گلاسر
قبلی اثر مرکب
بعدی مهارت یادگیری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=19655
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک