جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > مدیریت بازاریابی > مهم ترین تکنیکهاي فروش در بازاریابی

مهم ترین تکنیکهاي فروش در بازاریابی

27 اردیبهشت 1403
ارسال شده توسط admin
مدیریت بازاریابی
تکنیک های بازاریابی

بازاریابی علم و هنر انتخاب بازارهاي هدف، سودآور و جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است. هدف بازاریابی تأمین نیازهاي یک بازار هدف، هم زمان با کسب سود است؛ اما چگونه می توانیم به مهارتی بالا در این زمینه برسیم؟

تکنیک های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارند که می توان از طریق این تکنیک ها، فروش را افزایش داد. در این مقاله به مهمترین تکنیک های بازاریابی می پردازیم.

فروش شخصی

فروش شخصی یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی است. فروش یک ارتباط دوطرفه است. یک راه، ارتباط شخصی بین نماینده شرکت و مشتري بالقوه و ارتباط دوم، برگشت مشتري به شرکت است. وظیفه فروشنده این است که باید با فهم و شناخت نیاز مشتري، آن نیاز را با محصول شرکت تطبیق دهد و سپس مشتري را براي خرید ترغیب کند.

قانون 80/20

طبق این قانون، به تقریب 80 درصد از محصولات شما را 20 درصد از مشتریان تان خریداري می کنند. یعنی 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تأمین می کنند. پس براي مشتریان بهتر، زمان بیشتري صرف کنید. ارتباط برقرار کنید و به مشتریان قدیمی خود زنگ بزنید.

قانون 30/70

این قانون نیز یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های بازاریابی محسوب می شود. معمولاً فروشنده ها خیلی حرف می زنند. اما فروشنده خوب، سوال هاي خوب و گزیده می پرسد. شما باید به عنوان یک فروشنده، 70 درصد گوش کنید و 30 درصد سوال کنید. کار شما فقط کمک به مشتري است. تنها فروشنده هاي ضعیف هستند که زود قیمت می دهند .

 در یک گفتگوي خوب، مشتری خودش قیمت را می پرسد. وقتی مشتری با رفتارش به شما نه می گوید، فروش را متوقف نمی کند؛ بلکه شما را دعوت می کند که اطلاعات بیشتری را در اختیارش بگذارید.

شناخت گروه هدف

مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند؟ اهل کجا هستند؟ چند ساله اند؟ میانگین در آمدشان چقدر است؟ میانگین تحصیلاتشان چطور؟ هرچه اطلاعات شما درباره مشتري ها یا گروه هدفتان دقیق تر باشد، مشتري هایتان را بهتر می توانید انتخاب کنید . آن وقت به جاي اینکه مسلسل بردارید و شروع کنید به رگبار بستن، کافی است یک تیر و کمان بردارید و با دقت تیر بیاندازید .

مشتري باید این را درك کند که شما خصوصیات کالاي مورد نیاز او را کاملا شناخته اید و توانسته اید محصولی به او عرضه کنید که اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین هاي موجود در بازار است .

باید مدام این سوال را از خودتان بپرسید که این مشتري چرا محصول شما را می خرد و چرا آن یکی را نمی خرد؟

پاسخگویی به مخالفت هاي مشتري

قدرت پاسخگویی به مخالفت هاي مشتري، یک مهارت موثر در بحث فروش است . هر چه مشتري بیشتر از شما سؤال کند، باید با علاقه بیشتري به او جواب بدهید، چون این سوال نشانه آن است که مشتري از محصول شما خوشش آمده. موقع پاسخ گویی حق ندارید عصبانی شوید .

اگر مشتري سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیدید، باخته اید، باید پیشاپیش سوال هاي مشتریانتان را پیش بینی کنید و براي هر کدام، جواب مناسبی تدارك ببینید.

روش ارتباطی

مشتري از شما خرید نمی کند، مگر اینکه احساس کند شما به او اهمیت می دهید . اینکه مشتري در صحبت با شما احساس امنیت کند، بسیار مهم است. صحبت شما با مشتري، باید ترس و شک او را از بین ببرد. پس ارتباط بعد از فروشتان را با هیچ کدام از مشتري ها قطع نکنید، چون این ارتباط باعث ارجاع مشتریان بعدي می شود.

براي یک فروشنده موفق، فروش شروع یک ارتباط است، نه پایان یک ارتباط. محصولات مهم نیستند، ارتباط مهم است . پس روي رابطه تمرکز کنید.

تکنیک دعوت

از جمله ساده ترین تکنیک های بازاریابی براي نهایی سازي فروش، دعوت کردن مشتري به خرید است:

اگر از این خوشت آمده، چرا امتحانش نمی کنی؟

اغلب مشتریان براي خرید، روي لبه تصمیم گیري هستند. در همان حالی که دارند براي خرید تصمیم می گیرند، تجربه هاي بدي را که از خرید قبلی شان دارند، به یاد می آورند . آن وقت می گویند نه، نیازي ندارم، نمی دانم. اما فروشنده خوب، هیچ فروش ی را بدون اینکه از مشتري دعوت کند، ترك نمی کند.

تکنیک جایگزینی

در صورتی که مشتري، بیشتر از یک گزینه براي انتخاب دارد و مردد است که کدام را بردارد، باید از مشتري بپرسید کدامش را دوست داري؟ ما آدم ها همگی خوشمان می آید از اینکه چند گزینه خوب براي انتخاب داشته باشیم. اما اگر فقط یک گزینه براي انتخاب وجود دارد، باید گزینه هاي جدید ایجاد کنید:

گران است؟ ما تخفیف می دهیم، چقدر نقد دارید؟ قسط می بندیم.

تکنیک مراقبت

مشتري باید این را احساس کند که اگر هم دارد در انتخابش اشتباه می کند، شما مراقب اوضاع هستید و او را تنها نمی گذارید. این حس، حس بسیار خوشایند و خوبی براي مشتري است. اینکه در نوع فروشتان چطور می توانید از این تکنیک استفاده کنید، به خودتان بستگی دارد . مشتریان، حتی در آخرین لحظات خرید هم تردید دارند. همین است که اگر شما به آنها اطمینان بدهید که هیچ دلیلی براي نگرانی وجود ندارد و شما مراقب همه چیز هستید، خیالشان راحت می شود و یک قدم بزرگ به سمت خرید نزدیک می شوند.

تکنیک ثانویه

تکنیک ثانویه از دیگر تکنیک های بازاریابی محسوب می شود که تاثیر فوق العاده ای دارد. اگر مشتري شما مثلا خریدار ماشین است، روي یک بحث ثانویه در خرید ماشین تمرکز کنید، نه روي بحث اصلی خرید. مثلاً بگویید: رنگش چطور است، این رنگ را دوست دارید؟

رنگ، یک عامل ثانویه است. اصل قضیه، خود ماشین است، اما شما با این سوال، فروش را به سمت نهایی شدن می برید.

تکنیک زاویه تند

در این تکنیک، شما باید براساس مخالفت ها پیش بروید. مثلاً مشتري می گوید: این هزینه اش خیلی بالا است. شما در پاسخ می گویید: اگر قسطی کنیم، می توانید همین را بردارید؟

می گوید: آخر من این را فردا احتیاج دارم.

شما می گویید: خوب، اگر بتوانم تا غروب برایتان آماده اش کنم، چطور؟

یعنی تا مشتري مخالفت کرد، شما از همان زاویه، راه را می بندید.

تکنیک اجازه

ما آدم ها دوست داریم که از ما اجازه گرفته شود. پس مشتري را مجبور نکنید. بلکه باید به نحوي با او صحبت کنید که در شرایط انتخاب قرار بگیرد. مثلاً بگویید : اجازه می دهید این کار انجام بشود؟

او هم تصمیم گیري می کند تا به نتیجه آري یا خیر برسد.

نتیجه گیری

بازاریابی و افزایش نرخ تبدیل کار ساده ای نیست؛ زیرا متقاعد سازی هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. بازاریاب های موفق با بهره گیری از تکنیک های بازاریابی، فروش و سودآوری سازمان یا شرکت را افزایش می دهند؛ این تکنیک ها به آنها کمک می کند که حس نیاز در مشتری به محصول را افزایش داده و آنها را به خرید ترغیب نمایند. دقت داشته باشید که دستیابی به مهارت بالا در بازاریابی نیاز به تمرین و تکرار دارد و نمی توان یک شبه به موفقیت بالا دست پیدا کرد.

برچسب ها: بازاریابیتکنیک های بازاریابی
قبلی گزینش کارکنان شایسته
بعدی مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=18286
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک