استراتژی تنوع
28 فروردین 1402
ارسال شده توسط 1144487_79262
استراتژی تنوع چیست؟
یکی از چهار استراتژی اصلی کسب و کارها طبق طبقه بندی دوید آر فرد، استراتژی تنوع است.
تنوع محصولات…
زمانی که نوکیا در سالهای آغازین ۲۰۰۰ از استراتژی تنوع استفاده می کرد، تصور همگان این بود که این استراتژی شکست ناپذیر است.
دقیقا در همان سال ها، استیو جابز جمله تاریخی را مطرح کرد:
نمی توان همزمان در چند جبهه جنگید.
نتیجه این رویکرد استیو جابز ( استراتژی تمرکز) این شد که در سال ۲۰۰۶، اپل برند شماره ۱ دنیا شد و چند سال بعد نوکیا صحنه بازی را ترک کرد.
دیدگاهتان را بنویسید