تاریخ شروع

16:00

چهارشنبه - 1402/02/13

تاریخ پایان

14:00

جمعه - 1402/02/15

آدرس

شیراز پل معالی آباد موسسه کسب و کار ماد

کارگاه آموزشی 3 روزه مدیریت منابع انسانی از گزینش تا رهبری

ویژه مدیران سراسر کشور

مدرس:علی جمشیدی
دکترای مدیریت منابع انسانی با 15 سال سابقه مستمر آموزش و مشاوره منابع انسانی
همراه با ارائه گواهی نامه معتبر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
13 الی 15 اردیبهشت ماه 
شیراز ، موسسه کسب و کار ماد
Previous slide
Next slide

ما در این کارگاه میزبان مدیران سراسر کشور خواهیم بود.در وهله ی اول ما سعی می کنیم نگرش ها و باورها و اعتقادات منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی در سازمان را به چالش بکشیم، همانطور که می دانیم اغلب باورها و دیدگاه های منابع انسانی در حوزه ی انگیزش، نگهداری و جذب با واقعیت، با اصول، فاصله بسیار زیادی دارند.
سعی می‌کنیم که ساختار شغلی را در سازمان تعریف کنیم. اغلب چالش ها و مشکلات حوزه ی منابع انسانی به یک ساختار نادرست برمیگردد. وقتی کاری که توسط ۵ نفر انجام میشود، ما همان کار را ما به ۹ نفر واگذار می‌کنیم، طبیعتاً چالش ها چند برابر میشود. هیچ عاملی به اندازه ی نگه داشتن کارکنان بی کفایت، انگیزه ی کارکنان با کفایت را در سازمان خورد نمی کند. وقتی که شرایط تعریف نشده،  مسئولیت ها مشخص نیستند، شرایط احراز مشخص نشده، وقتی که عناوین شغلی ما درست نیستند و مسئولیت ها به درستی مشخص نشده، ما نباید انتظار داشته باشیم که با گزینش کارکنان درست عملکرد صحیح داشته باشیم. پس همه مسائل به ساختار برمی‌گردد،سعی می کنیم که در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت تدوین یک ساختار شغلی درست را به مخاطبان آموزش بدهیم.

در ادامه وارد بحث کارمندیابی و گزینش می شویم که یکی از گلوگاه‌های اصلی مدیریت منابع انسانی می باشد.

ما میدانیم که گزینش نادرست با آموزش درست جبران نمی شود، البته خیلی از شرایط احرازی که ما در گزینش داریم، از جمله سوابق کاری، مدرک تحصیلی، جنسیت و سن اینها شرایط احراز درستی نیستند. سعی می کنیم که در مورد گزینش و کارمندیابی یک دیدگاه درست و ابزارهای مناسب تری را در اختیار مدیران قرار بدهیم .

در ادامه وارد بحث آموزش و جامعه پذیری خواهیم شد و به این نتیجه می رسیم که کارکنانی که تازه استخدام میشوند نه بر مبنای توصیه‌ها و تذکرهای ما، بلکه بر اساس ان چیزی که در محیط واقعی سازمان مشاهده می کنند رفتار می کنند و این همان چیزی است که ما جامعه پذیری می گوییم. اینکه چطور میتوانیم کارکنان تازه استخدام شده را با اصول سازمان، هنجارهای سازمان و آن چیزی که مطلوب و مد نظر ماست آشنا کنیم، موضوعی است که مستلزم یک سری اصول و ابزارها و تکنیک ها و روش های خاصی می باشد که این را بر اساس کاربردی ترین و تخصصی ترین دیدگاه مدیریت منابع انسانی آموزش خواهیم داد.

در ادامه وارد بحث رهبری و انگیزش خواهیم شد و مدیریت عملکرد را مفصل بررسی می کنیم، انگیزش اساساً دادنی نیست، بلکه ایجاد کردنیست.اینکه ما بخواهیم به کارکنان انگیزه دهیم، کار اشتباهی است. ما نمیتوانیم به کسی انگیزه بدهیم چرا که همه ی انسانها انگیزه دارند.اغلب رفتارهایی که مادر سازمان با کارکنان داریم ضدانگیزه است، اگر برخی از این رفتارها، کنترل گری ها، کارهایی که خارج از شان کارکنان است، رفتارهای ناعادلانه، سیستم ها و ساختارهای نادرست را در سازمان اصلاح کنیم و فرآیندها و گزینش و آموزش را درست کنیم در واقع انگیزه تا حد زیادی در سازمان افزایش پیدا خواهد کرد.

امیدواریم که در این کارگاه 3 روزه مدیریت منابع انسانی بتوانیم چکیده‌ای از کاربردی ترین و اصولی ترین مباحث مدیریت منابع انسانی رو به مخاطبان انتقال بدهیم که بتوانند بهره وری منابع انسانی در کسب و کارشان را رشد دهند.

درخواست مشاوره تلفنی رایگان