جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • رویدادها
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
موسسه کسب و کار ماد

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)

ثبت نام

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
موسسه کسب و کار ماد
  • صفحه اصلی
  • دپارتمان های آموزشی
    • دانلود کاتالوگ دوره ها
    • دپارتمان مدیریت
      • مدیریت عالی کسب و کار DBA
      • مدیریت اجرایی کسب و کار MBA
    • دپارتمان آیلتس و زبان های خارجه
      • دپارتمان آیلتس
      • دپارتمان زبان های خارجه
      • تعیین سطح
    • دپارتمان دوره های کوتاه مدت
    • دپارتمان فنی و مهندسی
      • طراحی وب
      • حسابداری
      • ICDL
    • دپارتمان عمران
    • اساتید
  • محصولات
    • کتاب
    • پادکست صوتی
  • خدمات
    • مشاوره کسب و کار
    • دیجیتال مارکتینگ
    • نرم افزار ماد سی آر ام
  • مجله کسب و کار
  • رویدادها
  • تصاویر و ویدیوها
    • گالری تصاویر
    • ویدیوها
  • ارتباط با ما
شروع کنید
0
موسسه کسب و کار ماد > مجله کسب و کار > مدیریت کسب و کار > مدیریت استراتژیک > چکیده ای از کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

چکیده ای از کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

26 شهریور 1403
ارسال شده توسط admin
مدیریت استراتژیک
چکیده ای از کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

گاو بنفش“ (Purple Cow) نوشته‌ی ست گادین، درباره‌ی بازاریابی و جذب مشتری است. گادین در این کتاب به اهمیت تمایز و منحصر به فرد بودن در بازار اشاره می‌کند. داستان گاو بنفش اثر ست گادین، اشاره به خاص بودن و وجه تمایز محصولات یا خدمات شما نسبت به سایر رقبا دارد. در واقع در دنیای امروزی کسب و کار، آنچه که فروش شما را افزایش می دهد، این وجه تمایز است.

اگر محصول شما ویژگی خاص و متفاوتی نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار داشته باشد، توجه ها را به خود جلب خواهید کرد. این موضوع، دقیقا همان موضوعی است که ست گادین در این داستان با استعاره “گاو بنفش” به آن اشاره می کند. با ما همراه باشید تا این داستان را به طور خلاصه بخوانید و بیاموزید که چگونه این وجه تمایز را می توانید در محصول یا خدمات خود ایجاد کنید.

داستان گاو بنفش

چند سال پیش به همراه خانواده ام در فرانسه مشغول رانندگی بودم، مجذوب صدها گاوي شدیم که در مرتع زیبایی در کنار جاده می چریدند. از پشت شیشۀ اتومبیل، به این منظره چشم دوختیم و از این همه زیبایی لذت بردیم. پس از بیست دقیقه، همه چیز رنگ باخت.

گاو هاي جدید به طور کامل شبیه به گاوهاي قبلی بودند و چیزي که تا پیش از این سرگرم کننده بود، دیگر عادي شده بود. بدتر از عادي، کسالت آور شده بود .

گاوها پس از مدتی که آن ها را می بینید، خسته کننده می شوند. ممکن است گاو هاي بسیار خوب و جذابی باشند، گاو هایی خوش اخلاق یا سالم تر، اما باز کسالت آورند. ولی یک گاو بنفش می تواند جالب باشد.

نچه خواندیم، نوشته ست گادین نویسنده کتاب گاو بنفش بود. او می گوید باید ” گاو بنفش ” داشته باشیم تا بتوانیم توجه دیگران را به خودمان و محصولمان جلب کنیم.

به بیان دیگر، چیز چشم گیر چیزی است که ارزش دارد در مورد آن حرف زده شود و شایسته توجه است. چیزي است استثنایی، جدید و جالب.کالاهاي متعارف (همانند گاوهاي قهوه اي) کسالت آورند و به چشم نمی آیند.

کاربرد تکنیک گاو بنفش

تکنیک گاو بنفش هم در زندگی شخصی کاربرد دارد، هم در موفقیت سازمان ها و کشورها. شما براي این که از بین هزاران فرد مشابه انتخاب شوید، یا سازمان شما براي آن که از بین صدها مورد مشابه در ذهن مردم برجسته شود، یا کشورتان براي آن که از بین 196 کشور جهان، مورد انتخاب یک توریست یا سرمایه گذار قرار گیرد باید بنفش باشد.

پس موضوع بنفش دست مردم بدهید! ویژگی، محصول و خدمتی ارائه کنید که مردم بایستند، گوش کنند و خودشان به صورت خودخواسته داستانی را که از شما کشف کرده اند، با دیگران در میان بگذارند.

کاربرد تکنیک گاو بنفش در زندگی شخصی

تکنیک گاو بنفش در زندگی شخصی به معنای خلاقیت، ایجاد تمایز و منحصر به فرد بودن فرد نسبت به اطرافیان است. همان‌طور که در بازاریابی، تمایز باعث جلب توجه مشتریان می‌شود، در زندگی شخصی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا در روابط، حرفه، و حتی عادات روزمره از یکنواختی خارج شوید.

 با به‌کارگیری خلاقیت، فکر متفاوت و نوآوری در رویکردها، می‌توانید در جمع دوستان، محیط کاری یا خانواده برجسته شوید و به فردی تبدیل شوید که دیگران به راحتی او را فراموش نمی‌کنند. این رویکرد اعتماد به نفس شما را افزایش داده و کمک می‌کند در مسیر زندگی خود موفق‌تر باشید.

کاربرد تکنیک گاو بنفش در کسب و کار

در کسب‌وکار، تکنیک گاو بنفش به معنای ارائه محصول یا خدماتی است که به‌طور قابل‌توجهی متفاوت و خاص باشد تا در بازار پررقابت جلب توجه کند. این تمایز باعث می‌شود مشتریان شما را از میان انبوهی از رقبا انتخاب کنند و به برندتان وفادار بمانند.

 با به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری، می‌توانید تجربیات بی‌نظیری برای مشتریان خلق کنید و آن‌ها را به تبلیغ‌کنندگان خود تبدیل کنید. این رویکرد نه تنها فروش و سود شما را افزایش می‌دهد، بلکه جایگاه کسب‌وکارتان را در ذهن مشتریان تثبیت می‌کند و موجب موفقیت پایدار در بازار می‌شود.

تجویز راهبردی

در عصر اطّلاعات و بمباران داده، بسیار مهم است که گاو بنفش وجود داشته باشد ، وگرنه توجه دیگران هیچ گاه جلب نخواهد شد. براي دستیابی به یک موضوع بنفش 3 نکته و فکر افزار (چرا که نه؟) به صورت ویژه مورد توجه قرار دهید:

  • قابل توجه بودن (بنفش بودن) به معناي بالاترین کیفیت یا بهترین بودن نیست . تنها کافیست آن قدر متفاوت و یکتا باشید که براي شروع یک مکالمه بین مشتریان ارزشمند باشید و بتوانید ذهن دیگران را درگیر خود کنید. فراموش نکنید یک گاو بنفش نه بهتر از یک گاو قهوه اي است و نه بدتر از آن. فقط اگر ساده بیان کنیم: کاملاً متفاوت است. آن قدر متفاوت که ارزش آزمایش شدن گفتگو کردن و پرداختن توسط دیگران را دارد.
  • اگر کاري را که دیگران می کنند، شما هم همان را انجام دهید و یا ویژگی اي را که دیگران دارند کپی کنید، هیچ گاه به گاو بنفش نخواهید رسید.
  • هرگز همه افراد خوشحال نخواهند بود! اگر خاص و قابل توجه بشوید، احتمالا عده اي از مردم دیگر شما را دوست نخواهند داشت. این قسمتی از معناي خاص بودن است. می توان براي همه برجسته بود، اما نمی توان براي همه قابل قبول و دوست داشتنی بود. چرا که نه؟ تقریبا هیچ دلیل خوبی براي اکثر آن چیزهایی که انجام نمی دهیم، نداریم! و این عدم نوآوري، نتیجۀ ترس از ادامه ندادن مسیر دیگران است . ذهن خود را باز بگذارید و پیرو نباشید.

نتیجه گیری

با توجه به داستان “گاو بنفش”، می‌توان گفت که در دنیای پر از اطلاعات و رقابت، تمایز و خلاقیت نقشی کلیدی در موفقیت فردی و کسب‌وکارها دارد. تکنیک گاو بنفش، با تأکید بر منحصر به‌ فرد بودن و نوآوری، ابزاری مؤثر برای جلب توجه و حفظ آن است.

با بهره‌گیری از این رویکرد، می‌توان مسیر جدیدی برای موفقیت و رشد پایدار هم در زندگی و هم در حرفه خود ایجاد کرد.

قبلی مدیریت بحران در کسب و کارها
بعدی افزایش نرخ تبدیل با کمپین ایمیل پرورشی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی
دسته‌ها
  • بدون دسته بندی
  • بیوگرافی مشاهیر
  • توسعه فردی
  • خلاصه کتاب
  • دپارتمان فنی و مهندسی
  • دوره مدیریت عالی کسب و کار DBA
  • دوره مدیریت کسب وکار MBA
  • طراحی وب
  • کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت بهره وری
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت کسب و کار
  • مدیریت منابع انسانی
برچسب‌ها
crm DBA MBA اخراج استراتژی استراتژی تنوع افزایش بهره وری انضباط شخصی انگیزه اهداف رفتار سازمانی بازاریابی بازاریابی شبکه ای بهترین استراتژی توسعه فردی جانشین پروری خلاقیت و نوآوری دوره dba دوره های dba دوره های mba دکتر علی جمشیدی دیجیتال مارکتینگ رفتار سازمانی طراحی سایت علم رفتار سازمانی فرصت های سرمایه گذاری1402 فرهنگ سازمانی فن بیان مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت استراتژی مدیریت استراتژیک مدیریت بازاریابی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دیجیتال مدیریت کسب وکار مدیریت کسب و کار مصاحبه ی شغلی منابع انسانی موسسه کسب و کار ماد هفت گام گزینش نیروی انسانی ویلیام گلاسر کارآفرینی کاربرد های رفتار سازمانی گزینش
Whatsapp Instagram Telegram Youtube
logo

بیانیه ارزش

ما معتقد به این سخن هستیم :

مرا به تجربه معلوم گشت اندر آخر احوال 

که ارزش آدمی به علم است و ارزش علم به مال

چشم انداز

ما می خواهیم با شناسایی نیاز های آموزشی جامعه ، موثرترین آموزش های کاربردی را ارائه دهیم و در این مسیر همیشه پیشرو خواهیم بود .

استراتژی

ما فقط یک استراتژی داریم

 و آن رضایت مشتری هایمان است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://maadbs.ir/?p=19862
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ادامه
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

طراحی وب

  • 1 دوره

فن بیان

  • 3 دوره

کتاب

  • 7 محصول

مهندسی عمران

  • 41 دوره

پادکست های آموزشی

  • 1 دوره
دوره های کوتاه مدت

دوره های کوتاه مدت

  • 1 دوره

دپارتمان فنی و مهندسی

  • 8 دوره

کامپیوتر

  • 3 دوره
طراحی سایت

طراحی سایت

  • 3 دوره
فنی و مهندسی

حسابداری

  • 2 دوره
مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار

  • 25 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Whatsapp Instagram Telegram Sms
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید…

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت نشان

آدرس موسسه کسب وکار ماد در سایت بلد

تماس با ما
  • 09170003188 دپارتمان مدیریت
  • 09361205839 دپارتمان فنی مهندسی
  • 09174157853 دپارتمان آیلتس
  • 09173086118 دپارتمان عمران
  • شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 20
  • info@maadbs.ir
  • شیراز،پل معالی آباد،خیابان شهیدکبار، کوچه یک