یک وب سایت حرفه ای و اصولی باید چگونه باشد؟
به طراحی یک وبسایت حرفهای، به عنوان یکی از عوامل اساسی موفقیت در دنیای دیجیتال، اهمیت زیادی داده میشود. اما زیبایی ظاهری به تنهایی کافی نیست؛ یک وبسایت حرفهای باید از نظر فنی، کاربرپسندی، بهینهسازی برای موتورهای جستجو، و بهبود تجربه کاربری استانداردهای بالایی را رعایت کند. در این مقاله، به بررسی اصول و معیارهایی که وبسایت شما برای بهبود فروش و جذب مخاطبان باید دارا باشد، خواهیم پرداخت. همچنین، نکاتی را ارائه خواهیم داد که به شما کمک میکنند تا از آزمون گرانت بگذرید و وبسایتی را ارائه دهید که علاوه بر جذابیت ظاهری، تجربه کاربری بینقصی فراهم آورد.
اصول اساسی طراحی وبسایت حرفهای
در اولین قدم، شما باید یک طرح اساسی برای وبسایتتان داشته باشید. به همین دلیل، باید کسب و کار شما بررسی شده و بهترین طرح و استراتژی برای وب سایت شما انجام شود.
در طراحی وبسایت حرفهای، رعایت اصول و معیارهای استاندارد امری اساسی است؛ زیرا به افزایش موفقیت کسبوکار منجر می شود. این اصول عبارتند از:
- طراحی متناسب: تأکید بر درک نیازها و خواستههای مخاطبان و ارائه یک رابط کاربر بهینه و آسان برای استفاده.
- بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO): استفاده از استراتژیهای بهینهسازی محتوا و فنی برای بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو. این مورد شامل سئوی محتوا، سرعت بارگذاری سایت، بهینه سازی حجم عکس و ویدیوهای سایت و امنیت وب سایت شما می شود.
- طراحی ریسپانسیو (Responsive Design): ایجاد وبسایتی که به درستی در تمامی اندازهها و دستگاههای مختلف (موبایل، تبلت، رایانه) نمایش داده شود.
- زیبایی وب سایت: ایجاد تجربه کاربری جذاب، مناسب و ماندگار با استفاده از انیمیشنها، افکتها و طراحی بهینه اجزا.
- در نظر گرفتن استراتژی فروش و بازاریابی در وب سایت: در این بخش محصول یا خدمات شما بررسی می شود و کارهایی نظیر بخش بندی محصولات، نحوه فروش و قیمت گذاری انجام می شود.
این اصول با همکاری تیمهای طراحی، توسعه و بازاریابی، به وبسایت کمک میکنند تا جذابیت بالا، کارایی بهتر، و افزایش فروش را به همراه داشته باشند. با داشتن یک وب سایت حرفه ای، دیگر پول و زمان خود را برای وب سایتهایی که فقط زیبا هستند و به فروش و موفقیت شما کمکی نمی کنند، هدر ندهید.
زیبایی سایت به تنهایی کافی نیست!
این خیلی خوب است که وب سایت شما زیبا باشد، اما بدون استفاده به جا از کلمات و استراتژی صحیح، فروش خاصی از وب سایت نصیبتان نخواهد شد. اشتباهی که اکثر صاحبان کسب و کار مرتکب می شوند این است که هزینه زیادی را صرف می کنند تا وب سایتشان مانند یک اثر هنری شود؛ اما به سایر نکات مانند استفاده درست از متون و کلمات مرتبط و جذاب، توجهی ندارند.
بنابراین، هنگام طراحی وب سایت به هر دو جنبه وب سایت توجه کافی داشته باشید؛ قطعا می توانید وب سایتی کاملا زیبا و جذاب داشته باشید که به فروش شما نیز کمک کند.
مهمترین بخش های یک وب سایت
طبق تجربه در هر وب سایت 9 بخش وجود دارد که تاثیر مستقیمی روی فروش دارند. هر کدام از این بخش ها مثل یک قلاب عمل می کند؛ قلاب بیشتر، صید بیشتر!
این 9 بخش عبارتند از:
- هدر: بالاترین بخش وب سایت که معرف کسب و کار شماست . در این بخش با چند کلمه به مخاطب می فهمانید که چه چیزی را می فروشید یا چه خدماتی را ارائه می دهید.
- عواقب نخریدن: با مشاهده این بخش، مخاطب متوجه می شود که خرید محصول شما، وی را از چه عواقبی دور نگه می دارد و یا خرید از وب سایت چه مزایایی برای وی در پی دارد.
- ارزش پیشنهادی: در این بخش از وب سایت مزایای محصول خود را توضیح می دهید.
- راهنما: بخشی از وب سایت است که خود یا برندتان را معرفی می کنید و توضیح می دهید که این برند، محصول و یا خدمات برای حل چه مشکلاتی طراحی شده است.
- روال خرید: در این بخش باید توضیح دهید که مشتری چگونه می تواند محصول شما را خریداری کند و یا برای استفاده از خدمات شما، باید چه روالی را طی کند یا از چه طریق با شما در تماس باشد.
- پاراگراف توضیحی: در این قسمت می توانید برندنامه ای بنویسید و مشتری را به داستانی دعوت کنید. این بخش برای سئوی وب سایت شما مفید خواهد بود.
- ویدیو (اختیاری): در این قسمت می توانید ویدیویی از محصول یا گام های قبلی قرار دهید.
- گزینه های قیمت (اختیاری): در این قسمت لیست قیمت محصول یا خدمات شما قرار می گیرد.
- فوتر: این بخش یکی از مهمترین بخش های وب سایت شما محسوب می شود. هر چیزی که فکر می کنید مهم است از درباره ما گرفته تا روش های ارتباطی و یا لوگوهای اعتبار، می توانید در این قسمت قرار دهید.
اما ترتیب این بخش ها باید چگونه باشد؟
به جز هدر که در قسمت بالا و فوتر که در قسمت پایین قرار می گیرد، هیچ ترتیب خاص و جادویی وجود ندارد. در واقع این ترتیب باید متناسب با نوع کسب و کار شما صورت گیرد تا بهترین بازخورد را داشته باشد؛ اما هیچ قانون خاصی نیز وجود ندارد.
آیا سایت شما از آزمون گرانت سربلند بیرون می آید؟
آزمون گرانت یکی از معیارهای اساسی است که وبسایت شما باید به آن پاسخ دهد تا به عنوان یک وبسایت حرفهای شناخته شود. این آزمون شامل ارزیابی عناصر مختلفی از جمله کاربرپسندی، سرعت بارگذاری، بهینهسازی برای موتورهای جستجو، و پاسخگویی به مخاطبان برای تمامی دستگاهها است. وبسایت شما باید در همه این موارد استانداردهای بالایی را رعایت کند تا تجربه بینقصی را برای کاربران ایجاد کند و به بهبود در رتبهبندی در نتایج جستجو کمک کند. با تلاش و دقت در اجرای این آزمون، میتوانید از وبسایت خود به عنوان یکی از نمونههای برجسته در دنیای دیجیتال با افتخار بیرون بیایید.
سفارش طراحی وب سایت در موسسه کسب و کار ماد
تیم طراحی و دیجیتال مارکتینگ موسسه کسب و کار ماد، بهترین و متناسب ترین وب سایت را برای شما طراحی می کند. در اولین قدم، کسب و کار شما توسط تیم مشاوره بررسی می شود و بهترین استراتژی برای شما انتخاب می شود.
در نهایت، تیم طراحی ماد از گام اول، یعنی نام دامنه وب سایت شما تا طراحی یک وب سایت زیبا و حرفه ای و در عین حال، موثر برای فروش و موفقیت کسب و کار شما، و همینطور خدمات پشتیبانی پس از فروش در کنار شما خواهد بود.
برای سفارش طراحی سایت می توانید با موسسه کسب و کار ماد تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید