• مهم ترین تکنیکهاي فروش در بازاریابی

    مهم ترین تکنیکهاي فروش در بازاریابی

    بازاریابی علم و هنر انتخاب بازارهاي هدف، سودآور و جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است. هدف بازاریابی تأمین نیازهاي یک بازار هدف، هم زمان با کسب سود است؛ اما چگونه می توانیم به مهارتی بالا در این زمینه برسیم؟ تکنیک های بازاریابی بسیار زیادی…

  • گزینش کارکنان شایسته

    گزینش کارکنان شایسته

    گزینش بد، با آموزش خوب جبران نمی گردد. گزینش بد، با انگیزش خوب و یا حقوق و دستمزد خوب نیز قابل جبران نیست. در واقع گزینش بد با هیچ جیز دیگري قابل جبران نخواهد بود. زیرا کارکنان جدیدي که وارد سازمان می شوند، در روحیه کارکنان فعلی تاثیر خواهند گذاشت و فرهنگ سازمانی را تحت…

  • شش قدم موثر و کاربردي در مدیریت نیروي انسانی

    شش قدم موثر و کاربردي در مدیریت نیروي انسانی

    نیروي انسانی قلب تپنده تمامی کسب و کارهاست. در هیچ برهه اي از تاریخ اهمیت نیروي انسانی در کسب و کارها به این اندازه نبوده است و البته در هیچ برهه اي از تاریخ هم تعارض ها بین مدیران و کارکنان به این اندازه دامنه دار نبوده است. مدیریت نیروي انسانی امروزه بیش از پیش…

  • بازاریابی و کارکردهای آن 4p

    بازاریابی و کارکردهای آن 4p

    بخش بازاریابی بیشترین رابطه را با محیط بیرونی سازمان دارد. از لزوم زیر نظر گرفتن رفتار رقبا و بازخورد مشتریان و تغییراتی که در محیط اجتماعی، سیاسی، اقتصادي و… رخ می دهد تا پیش بینی بازار و بررسی بازارهاي جهانی، همه و همه به این معنی است که مدیریت بازار یابی نیازمند تفکري جامع و…

  • فرسودگی شغلی و تاثیر ان بر کیفیت زندگی

    فرسودگی شغلی و تاثیر ان بر کیفیت زندگی

    فرسودگی شغلی، یک پدیده جدی است که می‌تواند تاثیرات منفی گسترده‌ای بر عملکرد کاری، سلامت روانی کارکنان، و بهره‌وری سازمانی داشته باشد. بنابراین، مدیران و سازمان‌ها باید با اخذ راهکارهای مناسب مانند ارائه حمایت و تشویق، بهبود ساختار سازمانی، و ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی، سعی در پیشگیری از فرسودگی شغلی داشته باشند…

  • خطاهای رایج در تصمیم گیری

    خطاهای رایج در تصمیم گیری

    هر نوع تصمیمی چه بزرگ و چه کوچک، طی یک فرایند اتخاذ می شود . گرچه برخی از تصمیمات روزمره توسط ذهن ناخودآگاه ما و خیلی سریع صورت می گیرد، اما برخی از تصمیمات مهم تر در زندگی، وقت بیشتري را می طلبد. با آگاهی و تمرکز بر هر یک از مراحل در فرایند تصمیم…

  • چرخه دمینگ PDCA چیست؟

    چرخه دمینگ PDCA چیست؟

    در دنیای امروزی که رقابت در هر صنعتی بیشتر از هر زمان دیگری گسترش یافته است، به دنبال یافتن روش‌ها و راهکارهایی برای بهبود عملکرد، کیفیت و کارایی محصولات و خدمات هستیم. یکی از روش‌هایی که به منظور بهبود مداوم و پیشرفت تمام جوانب کسب و کارها به کار می‌رود، چرخه دمینگ یا به اختصار…

  • برنامه‌ریزی عصبی کلامی (NLP)

    برنامه‌ریزی عصبی کلامی (NLP)

    برنامه‌ریزی عصبی کلامی Neuro-linguistic programming که به اختصار تحت عنوانNLP  شناخته می شود، یکی از حوزه‌های مهم و پرکاربرد در علوم روان‌شناسی و هوش مصنوعی است. این مفهوم به تحلیل و تفسیر الگوهای زبانی و رفتاری انسان‌ها می‌پردازد.

  • ارزیابی موفقیت شرکت ها با ترازوی جهانی  BSC

    ارزیابی موفقیت شرکت ها با ترازوی جهانی  BSC

    ترازوی جهانی BSC یا Balanced Score card یکی از ابزارهای مدیریت استراتژیک است که اهمیت بسیاری در ارزیابی و مدیریت عملکرد شرکت‌ها دارد. این ابزار، به صورت جامع و تعادل‌یافته، عملکرد شرکت را از چند بُعد مختلف اندازه‌گیری می‌کند و طریق سنجش میزان موفقیت، شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت سازمانها، به بهبود عملکرد آن‌ها…

  • برقراری ارتباط موثر

    برقراری ارتباط موثر

    ارتباط، یکی از ابعاد اساسی زندگی انسانی است که تأثیرات گسترده‌ای در هر دو بعد شخصی و حرفه‌ای دارد. برقراری ارتباطات موثر در هر دو زمینه، عنصری کلیدی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی فردی و رشد حرفه‌ای کمک کند. در دنیای امروزه پر از فناوری و ارتباطات مجازی، مهارت‌های ارتباطی از اهمیت بیشتری…